۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
تعداد بازدید: ۸۳۷۷۶
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: با توجه به راه اندازی فاز دوم فرودگاه امام خمینی میزان استقبال سرمایه گذاران و بخش خصوصی افزایش یافته و امیدواریم هرچه سریعتر در این زمینه مدل‌های جدید مالی تعریف کنیم.
کد خبر: ۳۵۴۸۷

پیشنهاد سرمایه‌گذاری ۲۹۰ میلیون دلاری برای پهنه لجستیکی فرودگاه امام خمینی

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت:  استقبال سرمایه گذاران از پروژه های فرودگاه امام خمینی به ویژه در بخش مناطق آزاد و مناطق  لجستیکی با توجه به ظرفیت های که وجود دارد افرایش یافته است و با توجه به فرصت های که در این بخش ایجاد شده  مدل های اقتصادی جدیدی در این بخش تعریف خواهیم کرد.

به گفته وی سرمایه گذاری در پهنه لجستیکی را ۲۹۰ میلیون دلار و در منطقه آزاد تجاری بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با بخشی از این درخواست‌ها موافقت شده است و در حال تهیه مدل مالی برای آنها هستیم.

او می گوید: با توجه به راه اندازی فاز دوم فرودگاه امام خمینی میزان استقبال سرمایه گذاران و بخش خصوصی افزایش یافته و امیدواریم هرچه سریعتر در این زمینه مدل های جدید مالی تعریف کنیم.

گفتنی است بر اساس اهداف ترسیم شده برای شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) جهت تبدیل شدن به قطب اول بار در منطقه، لجستیک به عنوان محور توسعه شهر فرودگاهی در نظر گرفته شده است. بر این اساس پهنه لجستیک و سرمایه گذاری به مساحت حدود ٦هزار هکتار، از قسمت شرقی و جنوب شرقی تا غرب و شمال غربی اراضی شهر فرودگاهی با هدف توسعه زیرساخت های تولید، واردات، ایجاد ارزش افزوده، صادرات، صادرات مجدد و ترانزیت کالا لکه گذاری شده است.

فاز اول توسعه پهنه لجستیک و سرمایه گذاری شهر فرودگاهی به مساحت تقریبی ١٧٠٠ هکتار در محدوده جنوب و جنوب شرقی اراضی شهر فرودگاهی، که دارای مزایایی از جمله دسترسی به خط ریل، باند جنوبی، جاده و برخی از زیرساخت های موجود می باشد.

/باشگاه خبرنگاران جوان.
برچسب ها: حمل ونقل لجستیک فرودگاه فرودگاه امام خمینی (ره) #وزارت راه و شهرسازی
ارسال نظر
آخرین اخبار